Blogi

Blogi

Somepostausideat: näin löydät ideoita yrityksesi someen

Oletko joskus tuijottanut tyhjää ruutua ja miettinyt, mitä ihmettä seuraavaksi julkaisisit someen? Et ole yksin. Useimmissa yrityksissä somepostausideat tuntuvat loppuvan kesken, vaikka todellisuudessa hyviä aiheita on ympärillä koko ajan, ne pitää vain oppia huomaamaan. Tässä blogissa jaan sinulle vinkkejä, mistä voit ammentaa ideoita omiin somejulkaisuihisi ja samalla tehdä suunnittelusta helpompaa ja rennompaa. 1. Somepostausidea: Aloita...

Miksi somen suunnittelu kannattaa?

Moni yrittäjä tekee somea hetken mielijohteesta – julkaisee silloin, kun ehtii tai kun tulee hyvä idea. Se on täysin ymmärrettävää, mutta pidemmän päälle tällainen tapa usein väsyttää ja johtaa siihen, ettei somesta saa irti haluttuja tuloksia. Somen suunnittelu tuo tekemiseen selkeyttä ja rauhaa. Kun tiedät etukäteen, mitä julkaiset ja miksi, sinun ei tarvitse käyttää aikaa...

Sosiaalisen median sanasto -mitä termit tarkoittavat?

Oletko joskus pohtinut mitä tarkoittavat algoritmi, linkkipuu tai kohokohta? Sosiaalisen median maailma on täynnä termejä, jotka vilahtelevat koulutuksissa, oppaissa ja kanavien ohjeistuksissa, mutta harva pysähtyy avaamaan niitä kunnolla. Tämä käytännönläheinen sosiaalisen median sanasto on tehty sinulle, joka haluat ottaa somen haltuun selkein sanoin. Olitpa sitten yrittäjä, sisällöntuottaja tai markkinointiviestinnän tekijä, tämä listaus auttaa sinua ymmärtämään...

Kun somessa esiintyminen jännittää – näin selätät tunteen

Lähes jokainen valmentamani yrittäjä alkaa lähes hyperventiloida kun sanon, että hänen pitäisi näyttää enemmän omia kasvojaan somessa. Vaikka tiedostetaan, että henkilökohtainen läsnäolo todennäköisesti vahvistaa yrityksen brändiä ja sitouttaa asiakkaita, ajatus omien kasvojen näyttämisestä voi tuntua pelottavalta. Tässä blogissa listaan syitä tähän tunteeseen ja tarjoan keinoja sen voittamiseen. 1. Itsekriittisyys ja epävarmuus Yrittäjät saattavat olla liian...

Ihanat kamalat somearvonnat – kannattaako niihin oikeasti lähteä?

Somearvonnat ovat houkutteleva tapa kasvattaa näkyvyyttä ja sitouttaa seuraajia hetkellisesti. Kuka nyt ei ilahtuisi mahdollisuudesta voittaa jotain kivaa? Kommenttikentät täyttyvät nopeasti ja seuraajamäärät voivat kasvaa vauhdilla. Mutta ovatko somearvonnat pitkällä tähtäimellä oikeasti hyödyllisiä – vai enemmänkin haitaksi? Tässä muutama näkökulma, jotka kannattaa ottaa huomioon ennen kuin järjestät arvonnan. 1. Botti-huijaukset ja tietojenkalastelu Erityisesti Facebookissa on...

Inspiraatiota somekuviin – vältä tylsät kliseet!

Sosiaalisen median kuvamaailma on täynnä tuttuja ja turvallisia vaihtoehtoja, kuten kahvikupit ja läppärit. Vaikka nämä kuvat usein ovat kauniita ja ne symboloivat tuotteliaisuutta, teemana ne alkavat olla jo aikansa eläneitä ja kertovat, ainakin minulle, että kuvan ottamisessa on nyt haluttu päästä helpolla. Miten siis erottua ja luoda mielenkiintoisia kuvia, jotka herättävät seuraajiesi huomion ja inspiroivat...

Kuinka voit aktivoida someseuraajia – 5 vinkkiä sitoutuneisiin seuraajiin

Muistathan, että sosiaalista mediaa ei ole tehty meidän yritysten ilmaiseksi markkinointikanavaksi. Päinvastoin. Meidän pitää ponnistella reilusti yksityishenkilöitä enemmän kiinnostavan sisällön tuottamiseksi ja sitoutuneiden seuraajien saamiseksi. Jotta yrityksetkin saisivat somesta sen täyden hyödyn irti, yksi tärkeimmistä somen tavoitteista pitää olla vuorovaikutteisen ja sitoutuneen yhteisön rakentaminen. Aktiiviset seuraajat ovat arvokkaita yrityksesi brändin kannalta, sillä he jakavat, kommentoivat...

Tuputa palvelujasi!

Liian usein yritykset unohtavat sen markkinoinnin kultaisen säännön somessa(kin): Toisto-toisto-toisto. Oletetaan, että kolme kuukautta sitten julkaisit postauksen, jossa kerroit ylpeänä palvelustasi X. Onko kohtuullista olettaa, että myös tänä päivänä potentiaaliset asiakkaasi muistavat sen ja tilaavat sen pohjalta ko. palvelua – kuukausia julkaisun jälkeen? Ei. Todennäköisesti suurin osa ei julkaisuasi silloin ensimmäisellä kerralla nähnyt (varsinkaan jos...

Pitääkö kohderyhmä valita somessakin?

Oletko pysähtynyt miettimään, kenelle oikeastaan teet sosiaalisen median sisältöä? Tämä on kysymys, joka usein sisällöntuotannon kiireessä sivuutetaan, mutta, kuten kyllä sydämessäsi tiedät, se on avain onnistuneeseen markkinointiin ja liiketoiminnan tuloksen kasvattamiseen. Tässä ensimmäisessä blogitekstissäni sukellamme kohderyhmän valinnan tärkeyteen. Kohderyhmän rajaus pelottaa – mutta se kannattaa Monet meistä haluaisivat tietenkin miellyttää jokaista ja myydä palveluita tai...

040 731 5660

mirva@somentekijat.fi