fbpx

Blogi

Blogi

Ihanat kamalat somearvonnat – kannattaako niihin oikeasti lähteä?

Somearvonnat ovat houkutteleva tapa kasvattaa näkyvyyttä ja sitouttaa seuraajia hetkellisesti. Kuka nyt ei ilahtuisi mahdollisuudesta voittaa jotain kivaa? Kommenttikentät täyttyvät nopeasti ja seuraajamäärät voivat kasvaa vauhdilla. Mutta ovatko somearvonnat pitkällä tähtäimellä oikeasti hyödyllisiä – vai enemmänkin haitaksi? Tässä muutama näkökulma, jotka kannattaa ottaa huomioon ennen kuin järjestät arvonnan. 1. Botti-huijaukset ja tietojenkalastelu Erityisesti Facebookissa on...

Inspiraatiota somekuviin – vältä tylsät kliseet!

Sosiaalisen median kuvamaailma on täynnä tuttuja ja turvallisia vaihtoehtoja, kuten kahvikupit ja läppärit. Vaikka nämä kuvat usein ovat kauniita ja ne symboloivat tuotteliaisuutta, teemana ne alkavat olla jo aikansa eläneitä ja kertovat, ainakin minulle, että kuvan ottamisessa on nyt haluttu päästä helpolla. Miten siis erottua ja luoda mielenkiintoisia kuvia, jotka herättävät seuraajiesi huomion ja inspiroivat...

Kuinka voit aktivoida someseuraajia – 5 vinkkiä sitoutuneisiin seuraajiin

Muistathan, että sosiaalista mediaa ei ole tehty meidän yritysten ilmaiseksi markkinointikanavaksi. Päinvastoin. Meidän pitää ponnistella reilusti yksityishenkilöitä enemmän kiinnostavan sisällön tuottamiseksi ja sitoutuneiden seuraajien saamiseksi. Jotta yrityksetkin saisivat somesta sen täyden hyödyn irti, yksi tärkeimmistä somen tavoitteista pitää olla vuorovaikutteisen ja sitoutuneen yhteisön rakentaminen. Aktiiviset seuraajat ovat arvokkaita yrityksesi brändin kannalta, sillä he jakavat, kommentoivat...

Tuputa palvelujasi!

Liian usein yritykset unohtavat sen markkinoinnin kultaisen säännön somessa(kin): Toisto-toisto-toisto. Oletetaan, että kolme kuukautta sitten julkaisit postauksen, jossa kerroit ylpeänä palvelustasi X. Onko kohtuullista olettaa, että myös tänä päivänä potentiaaliset asiakkaasi muistavat sen ja tilaavat sen pohjalta ko. palvelua – kuukausia julkaisun jälkeen? Ei. Todennäköisesti suurin osa ei julkaisuasi silloin ensimmäisellä kerralla nähnyt (varsinkaan jos...

Pitääkö kohderyhmä valita somessakin?

Oletko pysähtynyt miettimään, kenelle oikeastaan teet sosiaalisen median sisältöä? Tämä on kysymys, joka usein sisällöntuotannon kiireessä sivuutetaan, mutta, kuten kyllä sydämessäsi tiedät, se on avain onnistuneeseen markkinointiin ja liiketoiminnan tuloksen kasvattamiseen. Tässä ensimmäisessä blogitekstissäni sukellamme kohderyhmän valinnan tärkeyteen. Kohderyhmän rajaus pelottaa – mutta se kannattaa Monet meistä haluaisivat tietenkin miellyttää jokaista ja myydä palveluita tai...

040 731 5660

mirva@somentekijat.fi